STATUT STOWARZYSZENIA
MIEJSKI KLUB LEKKOATLETYCZNY – SZCZECIN
(wersja z dnia 29.12.2021 r.)
Rozdział 1
Nazwa, teren działania, siedziba władz, charakter prawny
§ 1
- Stowarzyszenie jest klubem sportowym, nosi nazwę Miejski Klub Lekkoatletyczny – Szczecin
i w dalszej części niniejszego Statutu określane jest jako Klub. - Dopuszczalne jest używanie skrótu nazwy Stowarzyszenia w postaci MKL Szczecin.
§ 2
- Siedzibą Klubu i jego władz jest Gmina Miasto Szczecin.
- Terenem działania Klubu jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności zaś Gmina Miasto Szczecin i obszar Województwa Zachodniopomorskiego.
- Dla realizacji celów statutowych Klub może również działać na terenie innych państw z poszanowaniem tamtejszego prawa.
§ 3
Klub działa na podstawie ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie, ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach, ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz niniejszego Statutu.
§ 4
Klub posiada osobowość prawną.
§ 5
- Klub może być członkiem krajowych i międzynarodowych organizacji i związków sportowych.
- Klub realizując swoje cele może współpracować z innymi podmiotami krajowymi
i zagranicznymi.
§ 6
- Klub opiera swoją działalność na społecznej pracy swoich członków z zastrzeżeniem §6 ust. 2 oraz §22 ust. 6.
- Do prowadzenia swoich spraw Klub może zatrudniać pracowników, w tym swoich członków.
§ 7
Klub może używać pieczęci, godła, flagi, barw, posiadać logo, odznaki i znaczki organizacyjne oraz wydawać komunikaty, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
§ 8
Nadzór nad działalnością Klubu sprawowany jest przez właściwy organ nadzoru.
Rozdział 2
Cele i środki działania
§ 9
Celem Klubu jest prowadzenie na rzecz ogółu społeczności działalności społecznie użytecznej w zakresie sportu, w szczególności:
- udział i rywalizacja zawodników Klubu we współzawodnictwie sportowym,
- krzewienie kultury fizycznej wśród dzieci, młodzieży i dorosłych,
- działania na rzecz rozwoju i popularyzacji lekkiej atletyki,
- wzmacnianie atrakcyjności sportowej regionu,
- inicjowanie i kreowanie działań edukacyjnych w zakresie sportu,
- prezentowanie osiągnięć sportowych społeczności lokalnej,
- działanie na rzecz rozwoju usług skierowanych na promocję sportu i czynnej rekreacji,
- wychowanie dzieci i młodzieży przez kulturę fizyczną,
- promocja aktywności fizycznej i zachowań prozdrowotnych,
- wspieranie działań zmierzających do integracji i aktywizacji środowiska lokalnego.
§ 10
Klub realizuje swoje cele poprzez:
- współdziałanie z władzami sportowymi, państwowymi i samorządowymi w celu zapewnienia członkom właściwych warunków do uprawiania sportu,
- uczestniczenie w zawodach sportowych rangi lokalnej, krajowej i międzynarodowej,
- organizowanie zawodów, imprez sportowych i rekreacyjnych,
- prowadzenie szkolenia wyczynowego w lekkiej atletyce,
- prowadzenie działalności szkoleniowej,
- prowadzenie naboru i rekrutację dzieci i młodzieży,
- sprawowanie opieki wychowawczej i szkoleniowej nad członkami Klubu,
- organizowanie zajęć, zgrupowań i obozów sportowych,
- angażowanie członków Klubu do różnorodnych form działalności związanej ze sportem
i rekreacją ruchową, - działania marketingowe i promocyjne.
§ 11
Klub realizuje swoje cele zgodnie z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej i obowiązującym porządkiem prawnym.
Rozdział 3
Członkostwo w Klubie
§ 12
Członkowie Klubu dzielą się na:
- zwyczajnych,
- uczestników,
- wspierających,
- honorowych,
- tymczasowych.
§ 13
- Członkiem zwyczajnym może być osoba fizyczna, pełnoletnia, mająca pełną zdolność do czynności prawnych i niepozbawiona praw publicznych.
- Osoba ubiegająca się o status członka zwyczajnego musi złożyć pisemną deklarację wstąpienia do Klubu, uzyskać rekomendację przynajmniej dwóch członków Zarządu oraz uiścić opłatę wpisową.
- Członkowie zwyczajni mają prawo do:
- wyboru i wybieralności do władz Klubu,
- uczestniczenia w obradach Walnego Zebrania,
- brania udziału w głosowaniach podczas Walnego Zebrania,
- brania czynnego udziału we wszelkich formach działalności Klubu, w szczególności do uczestniczenia w krajowych i zagranicznych imprezach sportowych, szkoleniowych i innych, na zasadach określonych przez Zarząd,
- korzystania z lokalu, urządzeń sportowych i wyposażenia Klubu,
- korzystania z wszelkich ulg i uprawnień wynikających z działalności Klubu,
- zgłaszania postulatów i wniosków do władz Klubu we wszelkich sprawach dotyczących jego działalności,
- noszenia logo Klubu i występowania w jego barwach,
- posiadania legitymacji członkowskiej, o ile takowe są w użyciu.
§ 14
- Członkiem uczestnikiem może być osoba fizyczna, niepełnoletnia, będąca uczniem szkoły.
- Osoba ubiegająca się o status członka uczestnika musi złożyć pisemną deklarację wstąpienia do Klubu wraz z pisemną zgodą jej przedstawiciela ustawowego oraz uiścić opłatę wpisową.
- Członkowie uczestnicy mają prawa tożsame z prawami członka zwyczajnego z wyłączeniem
§13 ust. 3 pkt 1 i 3.
§ 15
- Członkiem wspierającym może być pełnoletnia osoba fizyczna lub osoba prawna oferująca wsparcie finansowe, rzeczowe lub merytoryczne w realizacji celów Klubu.
- Osoba fizyczna lub prawna ubiegająca się o status członka wspierającego musi wypełnić deklarację wstąpienia do Klubu i uzyskać rekomendację przynajmniej dwóch członków Zarządu.
- Członkowie wspierający mają prawa tożsame z prawami członka zwyczajnego z wyłączeniem
§13 ust. 3 pkt 1, 3 i 4.
§ 16
- Członkiem honorowym może być osoba fizyczna mająca szczególne zasługi dla rozwoju Klubu. Godność członka honorowego nadaje Walne Zebranie na wniosek Zarządu.
- Członkowie honorowi mają prawa tożsame z prawami członka zwyczajnego z wyłączeniem
§13 ust. 3 pkt 1, 3 i 4.
§ 17
- Członkiem tymczasowym może być osoba fizyczna, niepełnoletnia, będąca uczniem szkoły.
- Osoba ubiegająca się o status członka tymczasowego musi złożyć pisemną deklarację wstąpienia do Klubu wraz z pisemną zgodą jej przedstawiciela ustawowego.
- Członkostwo tymczasowe może być przyznane jednorazowo, maksymalnie na okres 30 dni.
- Dokładny czas trwania członkostwa tymczasowego każdorazowo, indywidualnie określa Prezes lub Wiceprezes Zarządu.
- Z dniem zakończenia członkostwa tymczasowego ustają wszelkie związki formalne członka tymczasowego z Klubem.
- W przypadku chęci pozostania w szeregach Klubu członek tymczasowy zobowiązany jest do przejścia procedury przewidzianej dla nowego członka uczestnika.
- Członkowie tymczasowi nie posiadają praw statutowych. Ich uprawnienia określa Zarząd.
§ 18
- Członkowie zwyczajni, członkowie uczestnicy i członkowie wspierający stają się członkami Klubu na podstawie uchwały przyjętej przez Zarząd.
- Wszyscy członkowie Klubu zobowiązani są do:
- przestrzegania postanowień Statutu, regulaminów wewnętrznych i uchwał Władz Klubu,
- aktywnej działalności na rzecz rozwoju Klubu,
- pomocy władzom Klubu w realizacji zadań statutowych,
- ochrony, dbania i szanowania lokali, urządzeń sportowych i wyposażenia Klubu,
- wzajemnego poszanowania się oraz dbania o dobre imię Klubu,
- regularnego opłacania składek członkowskich i innych opłat na rzecz Klubu, na zasadach wynikających z uchwał Władz Klubu,
- bieżącego aktualizowania swoich danych teleadresowych w przypadku ich zmiany,
- powstrzymania się od wszelkich form dyskryminacji, w szczególności zaś dyskryminacji
ze względu na płeć, wiek, narodowość, religię, niepełnosprawność, orientację seksualną
i światopogląd polityczny, - czynnego udziału w działaniach promocyjnych i marketingowych Klubu,
- w przypadku, gdy są zawodnikami Klubu:
- regularnego uczestnictwa w treningach i stałego podnoszenia poziomu sportowego,
- udziału w imprezach i zawodach organizowanych przez Klub,
- posiadania aktualnych badań stwierdzających brak przeciwwskazań do uprawiania sportu.
- Członkowie wspierający i honorowi wyłączeni są z obowiązku zawartego w §18 ust. 2 pkt 6.
- Członkowie tymczasowi nie posiadają zobowiązań statutowych. Ich obowiązki określa Zarząd.
§ 19
- Członkostwo w Klubie ustaje w przypadku:
- złożenia przez członka pisemnego oświadczenia o wystąpieniu z Klubu, po uprzednim uregulowaniu zobowiązań z zastrzeżeniem §19 ust. 10,
- zmiany barw klubowych, z dniem zmiany barw klubowych, po uprzednim uregulowaniu zobowiązań z wyłączeniem sytuacji opisanej w §19 ust. 9,
- śmierci członka Klubu, z wyłączeniem sytuacji, w której nadana zostanie godność członka honorowego,
- utraty przez członka zwyczajnego pełnej zdolności do czynności prawnych lub pozbawienia go pełni praw publicznych,
- utraty przez członka uczestnika statusu ucznia szkoły lub cofnięcia przez jego przedstawiciela ustawowego zgody na jego członkostwo w Klubie,
- utraty osobowości prawnej przez członka wspierającego,
- wykluczenia przez Zarząd z tytułu działania na szkodę Klubu, istotnego naruszenia postanowień niniejszego Statutu, regulaminów wewnętrznych i uchwał Władz Klubu,
- wykluczenia przez Zarząd z tytułu nieopłacenia składek członkowskich przez okres
co najmniej 6 kolejnych miesięcy, - nieopłacenia składek członkowskich przez okres 12 kolejnych miesięcy,
- rozwiązania się Klubu.
- Członek Klubu może być zawieszony w prawach członkowskich przez Zarząd w przypadku niewykonywania obowiązków statutowych, braku aktywnego udziału w realizacji zadań i celów Klubu lub innego naruszenia postanowień Statutu, regulaminów wewnętrznych i uchwał Władz Klubu.
- Uchwały Zarządu w sprawie zawieszenia w prawach członkowskich są skuteczne z dniem ich podjęcia.
- Zawieszenie w prawach członkowskich polega na okresowym pozbawieniu uprawnień statutowych, a w szczególności prawa do udziału w rozgrywkach sportowych i działalności szkoleniowej Klubu. Okres zawieszenia ustala Zarząd zgodnie z regulaminem pracy Zarządu.
- Od uchwał Zarządu, o których mowa w ust. 1 pkt 7 i 8 oraz ust. 2, członkowi przysługuje prawo do wniesienia odwołania do Walnego Zebrania w terminie 7 dni. Termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia, o treści podjętej uchwały wraz z jej uzasadnieniem.
- W sytuacji opisanej w ust. 1 pkt 9 wykluczenie następuje automatycznie. Klub nie ma obowiązku informowania zainteresowanego członka o zaistniałym fakcie. W przypadku chęci powrotu w szeregi Klubu, były członek musi uregulować wszelkie zaległości wobec Klubu,
a następnie przejść całą procedurę przyjęcia. - Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 5 może być dostarczone za pomocą jednej z możliwości:
- listem poleconym,
- za pomocą poczty elektronicznej wysłanej na adres wskazany w deklaracji członkowskiej,
- na piśmie wręczonym osobiście zainteresowanemu z potwierdzeniem jego otrzymania.
- Walne Zebranie, o którym mowa w ust. 5 powinno zostać zwołane nie później, niż w ciągu
21 dni od daty przyjęcia odwołania. - Za zgodą Zarządu, członkiem Klubu, może być zawodnik reprezentujący barwy innego klubu.
- Sytuację, w której zawodnik Klubu rezygnuje z członkostwa, ale nadal formalnie pozostaje zawodnikiem Klubu, każdorazowo, indywidualnie rozpatruje Zarząd.
- Członek honorowy może być pozbawiony przyznanego tytułu i uprawnień przez Walne Zebranie na uzasadniony wniosek Zarządu.
§ 20
- Członkom Klubu za wzorowe wykonywanie zadań i obowiązków, aktywny udział w realizacji celów statutowych oraz znaczące osiągnięcia sportowe mogą być przyznane wyróżnienia lub nagrody.
- Zasady i tryb przyznawania wyróżnień i nagród określa regulamin ustalony przez Zarząd.
Rozdział 4
Władze Klubu
§ 21
Władzami Klubu są:
- Walne Zebranie Członków, w treści niniejszego Statutu określane jako Walne Zebranie,
- Zarząd Klubu, w treści niniejszego Statutu określany jako Zarząd,
- Komisja Rewizyjna.
§ 22
- Kadencja Zarządu i Komisji Rewizyjnej trwa 4 lata, licząc od dnia wyboru.
- Zarząd i Komisja Rewizyjna wybierane są przez Walne Zebranie w głosowaniu jawnym, chyba że Walne Zebranie podejmie uchwałę przeciwną. Postanowienia §27 stosuje się odpowiednio.
- Kadencja Zarządu i Komisji Rewizyjnej jest wspólna. W przypadku zmian w składzie Władz Klubu, nowa osoba pełni funkcję do końca kadencji organu.
- Dopuszcza się możliwość wyboru do władz Klubu osoby nieobecnej podczas Walnego Zebrania, pod warunkiem uprzedniego wyrażenia przez nią pisemnej zgody na wybór do Władz Klubu.
- Członkowie Władz Klubu nie otrzymują z tytułu pełnionej funkcji wynagrodzenia.
- Członkowie Zarządu mogą otrzymywać wynagrodzenie w przypadku pracy na rzecz Klubu innej, niż ta związana bezpośrednio z zadaniami Zarządu. Szczegóły określające sposób i tryb wynagradzania leżą wówczas w kompetencjach Komisji Rewizyjnej.
- Członkowie Zarządu i Komisji Rewizyjnej wyłączeni są z obowiązku zawartego w §18 ust. 2 pkt 6.
- Nie można łączyć funkcji członka Zarządu i członka Komisji Rewizyjnej.
Walne Zebranie
§ 23
- Najwyższą władzą Klubu jest Walne Zebranie.
- Walne zebranie może być zwyczajne lub nadzwyczajne
- Zwyczajne Walne Zebranie zwołuje Zarząd:
- raz w roku, do dnia 31 marca, jako Zebranie Sprawozdawcze,
- raz na 4 lata, najpóźniej w terminie 30 dni przez upływem kadencji ustępujących Władz Klubu, jako Zebranie Sprawozdawczo-Wyborcze.
- Nadzwyczajne Walne Zebranie zwołuje Zarząd, w przypadku:
- podjęcia przez Zarząd uchwały o zwołaniu Nadzwyczajnego Walnego Zebrania,
- złożenia pisemnego wniosku o zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zebrania przez Komisję Rewizyjną,
- złożenia pisemnego wniosku o zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zebrania przez
co najmniej 1/2 ogólnej liczby członków zwyczajnych.
- Nadzwyczajne Walne Zebranie musi zostać zwołane w terminie do 30 dni od dnia podjęcia przez Zarząd uchwały, o której mowa w ust. 4 pkt 1 lub zgłoszenia wniosku, o którym mowa w ust. 4 pkt 2 i 3.
- Zwołanie Walnego Zebrania następuje w drodze zawiadomienia przez Zarząd wszystkich członków Klubu o terminie i miejscu obrad Walnego Zebrania, za pomocą jednej
z następujących możliwości:- listem poleconym,
- za pomocą poczty elektronicznej wysłanej na adres wskazany w deklaracji członkowskiej,
- poprzez zamieszczenie zawiadomienia na oficjalnej stronie internetowej Klubu,
- pisemnego potwierdzenia własnoręcznym podpisem na liście.
- Materiały dotyczące tematyki obrad Walnego Zebrania winny być udostępnione członkom do wglądu w siedzibie Klubu najpóźniej na 3 dni przed dniem Walnego Zebrania.
- Dopuszcza się możliwość zwołania Walnego Zebrania w trybie zdalnym lub hybrydowym. Zasady, tryb i sposób przeprowadzania takiego zebrania określa wówczas Zarząd.
- Walne Zebrania zwołane w trybach określonych w ust. 8 muszą uwzględniać zapisy §25 ust. 1-3, §25 ust. 5-6, §26 ust. 1 i ust. 3 oraz §27.
- W trybach określonych w ust. 8 nie może zostać zwołane Zebranie Sprawozdawczo-Wyborcze.
- W przypadku, gdy z powodu sytuacji nadzwyczajnej nie ma możliwości terminowego zwołania Zebrania Sprawozdawczo-Wyborczego, władze Klubu, po uprzednim wyrażeniu zgody przez organ nadzoru, mogą nadal pełnić swoją funkcję do czasu ustania przyczyny w związku z którą zebranie nie mogło się odbyć.
§ 24
- Do kompetencji Zwyczajnego Walnego Zebrania Członków należy:
- uchwalanie zmian Statutu,
- wybór i odwołanie członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
- udzielanie absolutorium Zarządowi na wniosek Komisji Rewizyjnej,
- rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań z działalności Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
- opiniowanie głównych kierunków i programu działania Klubu w przypadku, gdy Zarząd wystąpi z takim wnioskiem,
- opiniowanie regulaminów funkcjonowania Zarządu i Komisji Rewizyjnej w przypadku,
gdy któryś z wymienionych organów wystąpi z takim wnioskiem, - zmiana regulaminów funkcjonowania Komisji Rewizyjnej,
- uchwalanie wysokości składek członkowskich w sytuacjach przekraczających kompetencje Zarządu opisane w §30 ust. 12,
- uchwalanie wysokości innych opłat statutowych na rzecz Klubu w sytuacjach przekraczających kompetencje Zarządu opisane w §30 ust. 13,
- uchwalanie wysokości nowych opłat statutowych na rzecz Klubu,
- podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych przekraczających kompetencje Zarządu,
- rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu,
- podjęcie uchwały o rozwiązaniu Klubu,
- wszelkie sprawy niezastrzeżone dla innych władz Klubu.
- Do kompetencji Nadzwyczajnego Walnego Zebrania należy rozpatrywanie spraw, dla których zostało zwołane.
§ 25
- W Walnym Zebraniu mają prawo wziąć udział wszyscy członkowie Klubu, z wyłączeniem członków tymczasowych.
- Prawo głosu podczas Walnego Zebrania mają jedynie członkowie zwyczajni.
- Członek Klubu może brać udział w Walnym Zebraniu, w tym oddawać głos, osobiście lub przez pełnomocnika.
- Pełnomocnictwo, o którym mowa w ust. 3, wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Pełnomocnictwo stanowi załącznik do protokołu z Walnego Zebrania, o którym mowa w §26.
- W Walnym Zebraniu za zgodą Zarządu mają prawo wziąć udział zaproszeni goście. Tryb i zasady związane z obecnością gości na Walnym Zebraniu określa Zarząd.
§ 26
- Walne Zebranie wybiera spośród zgromadzonych członków Przewodniczącego, który kieruje obradami Walnego Zebrania oraz Protokolanta, który sporządza protokół z obrad Walnego Zebrania.
- Protokół, o którym mowa w ust. 1 podpisuje Przewodniczący oraz Protokolant.
- Protokół jest jawny dla członków Klubu i powinien być dostępny w siedzibie Klubu.
§ 27
- Wnioski w zakresie treści uchwał podejmowanych przez Walne Zebranie może składać Zarząd, Komisja Rewizyjna lub członkowie Klubu.
- Uchwały Walnego Zebrania zapadają w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów,
w obecności co najmniej 1/2 członków uprawnionych do głosowania z zastrzeżeniem §37 ust. 1. i §38 ust. 1). - W przypadku braku kworum, o którym mowa w ust. 2, zwołuje się ponowne Walne Zebranie
w trybie przewidzianym w §23 ust. 6. Termin ponownego Walnego Zebrania przypada nie później, niż w ciągu 30 dni od daty pierwotnego terminu Walnego Zebrania. Podczas ponownego Walnego Zebrania, uchwały podejmowane są zwykłą większością głosów, z zastrzeżeniem §37 ust. 2, bez względu na liczbę członków obecnych podczas głosowania. - W celu uniknięcia sytuacji paraliżu działalności Klubu, dopuszcza się jednoczesne wskazanie
w zawiadomieniu, o którym mowa w §23 ust. 6, zarówno pierwotnego, jak i ponownego terminu Walnego Zebrania.
Zarząd
§ 28
- Zarząd jest władzą wykonawcza Klubu, reprezentuje Klub na zewnątrz i prowadzi jego sprawy bieżące.
- W skład Zarządu wchodzi od 3 do 7 osób, wybranych spośród członków zwyczajnych przez Walne Zebranie w trybie określonym w §22 ust. 2, z zastrzeżeniem §28 ust. 3.
- W składzie Zarządu mogą znaleźć się tylko osoby o pełnej zdolności do czynności prawnych.
- Każdy członek Zarządu może zostać odwołany przez Walne Zebranie przed upływem kadencji,
w trybie określonym w §22 ust. 2, z powodu długotrwałego niewywiązywania się z powierzonych obowiązków, braku aktywnego udziału w pracach Zarządu lub prowadzenia działalności sprzecznej z celami statutowymi Klubu. - W przypadku odwołania członka Zarządu, Walne Zebranie w trybie określonym w §22 ust. 2, może powołać nowego członka w miejsce odwołanego.
- W przypadku:
- złożenia rezygnacji z funkcji członka Zarządu,
- śmierci członka Zarządu,
- utraty statusu członka zwyczajnego,
- innych przyczyn uniemożliwiających sprawowanie funkcji członka Zarządu,
uzupełnienie składu Zarządu może nastąpić w drodze uchwały podjętej przez pozostałych członków Zarządu. W trybie tym można powołać nie więcej niż połowę składu organu wybranego przez Walne Zebranie.
- W przypadku nieudzielenia Zarządowi absolutorium, na wniosek Komisji Rewizyjnej, Walne Zebranie, podejmuje uchwalę o przedmiocie odwołania Zarządu lub poszczególnych jego członków.
- W sytuacji, o której mowa w ust. 7, kadencja nowo wybranego Zarządu upływa z dniem,
w którym upływałaby kadencja Zarządu odwołanego.
§ 29
- Podczas pierwszego posiedzenia Zarządu, członkowie Zarządu wybierają ze swego grona Prezesa, 1 lub 2 Wiceprezesów i Sekretarza, zaś pozostałym członkom przydzielają do realizacji określone funkcje.
- Pierwszemu posiedzeniu Zarządu przewodniczy Przewodniczący Walnego Zebrania.
- Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.
- Prezes zwołuje posiedzenia Zarządu z własnej inicjatywy, na wniosek co najmniej połowy składu Zarządu lub na wniosek Komisji Rewizyjnej.
- Zasady pracy Zarządu, w tym tryb i zasady zwoływania jego posiedzeń, określa regulamin pracy Zarządu zatwierdzony przez Komisję Rewizyjną.
§ 30
Do kompetencji Zarządu należy:
- kierowanie bieżącą działalnością Klubu,
- reprezentowanie Klubu na zewnątrz i działanie w jego imieniu,
- zarządzanie majątkiem Klubu i zaciąganie zobowiązań majątkowych do kwoty 600 000 zł (słownie: sześćset tysięcy złotych),
- zwoływanie Walnych Zebrań,
- realizowanie uchwał Walnych Zebrań,
- przyjmowanie, zawieszanie, wykluczanie członków Klubu,
- uchwalanie planów działania i planów finansowych,
- powoływanie jednostek regulaminowych i komisji problemowych,
- kreowanie i prowadzenie polityki organizacyjnej, marketingowej i kadrowej Klubu,
- negocjowanie ze sponsorami, partnerami i instytucjami wspierającymi i współpracującymi,
- opracowywanie i wydawanie regulaminów wewnętrznych i innych niezbędnych przepisów regulujących działalność Klubu,
- uchwalanie wysokości składek członkowskich z zastrzeżeniem, że wysokość składki członkowskiej może być zmieniona przez Zarząd tylko raz w ciągu roku i nie może wzrosnąć lub zmaleć o więcej niż 50% kwoty dotychczas obowiązującej,
- uchwalanie wysokości innych opłat statutowych z zastrzeżeniem, że opłaty te muszą być opłatami wcześniej istniejącymi, mogą być zmienione przez Zarząd tylko raz w ciągu roku i nie mogą wzrosnąć lub zmaleć o więcej niż 50% kwot dotychczas obowiązujących,
- uchwalanie wysokości opłat innych niż statutowe, ujętych w regulaminach wewnętrznych.
§ 31
Uchwały Zarządu zapadają w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy liczby członków Zarządu.
§ 32
- Do występowania w imieniu Klubu jako osoby prawnej uprawniony jest Zarząd.
- Do składania oświadczeń woli w imieniu Klubu, w tym w sprawach zobowiązań majątkowych
do kwoty 300 000 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych), wymagane jest współdziałanie dwóch członków Zarządu, w tym zawsze Prezesa lub Wiceprezesa. - Do składania oświadczeń woli w imieniu Klubu, w tym w sprawach zobowiązań majątkowych
do kwoty 600 000 zł (słownie: sześćset tysięcy złotych), z zastrzeżeniem ust. 2, wymagane jest współdziałanie trzech członków Zarządu, w tym zawsze Prezesa i Wiceprezesa. - Do składania oświadczeń woli w imieniu Klubu, w tym w sprawach zobowiązań majątkowych powyżej kwoty 600 000 zł (słownie: sześćset tysięcy złotych), konieczne jest podjęcie uchwały przez Walne Zebranie, upoważniającej Zarząd do złożenia oświadczenia woli.
- W sytuacjach opisanych w ust. 2 i 3 członka Zarządu może zastąpić osoba upoważniona uchwałą Zarządu.
Komisja Rewizyjna
§ 33
- Komisja Rewizyjna jest organem kontroli wewnętrznej Klubu.
- W skład Komisji wchodzi od 3 do 5 osób, wybranych spośród Członków zwyczajnych przez Walne Zebranie w trybie określonym w §22 ust. 2.
- Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą być członkami Zarządu, ani pozostawać z nimi w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa.
- Podczas pierwszego posiedzenia Komisji Rewizyjnej jej członkowie wybierają ze swojego grona Przewodniczącego.
- Posiedzenia Komisji Rewizyjnej zwołuje Przewodniczący w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz w roku.
- Przewodniczący zwołuje posiedzenia Komisji Rewizyjnej z własnej inicjatywy lub na wniosek co najmniej połowy składu organu.
- Zwoływanie posiedzeń Komisji Rewizyjnej odbywa się w trybie określonym regulaminem pracy opracowanym przez Komisję Rewizyjną i zatwierdzonym przez Walne Zebranie.
- Postanowienia §28 ust. 4-6 oraz §31 stosuje się odpowiednio.
§ 34
- Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
- przeprowadzanie kontroli statutowej i finansowo – gospodarczej działalności Klubu,
- przedstawianie sprawozdań i wniosków pokontrolnych Walnemu Zebraniu,
- składanie wniosków w przedmiocie absolutorium dla Zarządu,
- składanie wniosków do Zarządu z żądaniem złożenia wyjaśnień w przedmiocie stwierdzonych nieprawidłowości oraz z żądaniem usunięcia nieprawidłowości,
- składania wniosków do Zarządu o zwołanie posiedzenia Zarządu,
- zatwierdzanie regulaminu pracy Zarządu,
- składanie wniosków o odwołanie Zarządu lub poszczególnych członków Zarządu w razie jego bezczynności,
- składanie wniosków o zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zebrania,
- określanie sposobu i trybu wynagradzania członków Zarządu, w sytuacji, gdy otrzymują oni wynagrodzenie z tytułu pracy na rzecz Klubu innej, niż ta związana bezpośrednio
z zadaniami Zarządu.
- Przewodniczący Komisji Rewizyjnej lub upoważniony przez niego członek Komisji ma prawo brać udział w posiedzeniach Zarządu z głosem doradczym.
Rozdział 5
Majątek i fundusze Klubu
§ 35
- Majątek Klubu stanowią ruchomości, nieruchomości, fundusze oraz inne prawa majątkowe.
- Majątek Klubu służy wyłącznie do realizacji celów statutowych.
- Źródłami majątku Klubu są:
- składki członkowskie,
- dotacje i subwencje,
- darowizny, zapisy i spadki,
- dochody z działalności własnej Klubu,
- dochody z majątku Klubu,
- wpływy z ofiarności publicznej,
- inne źródła przewidziane obowiązującymi normami prawnymi w Polsce i Unii Europejskiej dla tego rodzaju prowadzonej aktywności społecznej.
- Decyzje w sprawie nabywania, zbywania i obciążania majątku Klubu podejmuje Zarząd,
z zastrzeżeniem §32.
Rozdział 6
Przepisy końcowe
§ 36
- Prawo wiążącej interpretacji Statutu przysługuje Walnemu Zebraniu.
- Prawo wiążącej interpretacji wszystkich uchwał, regulaminów wewnętrznych i innych niż Statut aktów wewnętrznych obowiązujących w Klubie przysługuje Zarządowi.
§ 37
- Zmiana Statutu następuje w drodze uchwały podjętej przez Walne Zebranie większością 2/3 głosów w obecności co najmniej 1/2 członków uprawnionych do głosowania.
- Postanowienia §27 ust. 3 stosuje się odpowiednio z zastrzeżeniem, że podczas ponownego Walnego Zebrania nadal obowiązuje większość 2/3 głosów.
§ 38
- Rozwiązanie Klubu może nastąpić w drodze uchwały podjętej przez Walne Zebranie większością 2/3 głosów, w obecności co najmniej 2/3 liczby członków uprawnionych do głosowania.
- Uchwała w sprawie rozwiązania się Klubu określa tryb likwidacji oraz cel na jaki zostanie przeznaczony jego majątek.
- Po rozwiązaniu się Klubu likwidator występuje do właściwego organu ewidencyjnego
z wnioskiem o wykreślenie Klubu z ewidencji.